جهان بینی و احیای انسانی
تاریخ : یک شنبه 20 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

این مثلث بیان می‌کند که جسم، روان و جهان‌بینی فرد بیمار در اثر استفاده مکرر از مواد مخدر از تعادل طبیعی خود خارج‌شده و سیستم‌های شبه افیونی جسم یا سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن و نوروترانسمیترها از چرخه حیات خود خارج‌شده‌اند...

دستور جلسه این هفته: تجربیات من از روش‌های ترک اعتیاد و روش درمان (DST) و بهترین راه دستور جلسات کنگره 60 سالانه به‌صورت دایره‌وار در حال چرخش‌اند و هدف از این چرخش، انتقال اطلاعات و تجربیات عجین شده با علمی جامع و گسترده است تا بتوانند تغییراتی را در تفکرات و اندیشه انسان‌های خواهان ریزش به وجود آورند و اطلاعات صحیحی را درزمینهٔ انسان و مواد مخدر در اختیار عموم انسان‌ها قرار دهند تا به نقطه‌ای برسیم که بدانیم با چه موضوعی سروکار داریم و هدفمان چیست و به کجا می‌خواهیم برویم.

دستور جلسه این هفته نیز می‌خواهد نگاه جامعی به متدهای ترک اعتیاد و روش‌های درمانی با استناد به تجربیات شخصی هر فرد در این راستا به نمایش بگذارد.

با توجه به اینکه اعتیاد در کنگره 60 بیماری تلقی می‌شود بایستی بدانیم که این بیماری چه تخریب‌هایی را در شخص مصرف‌کننده به وجود آورده و شناختی به مثلث درمان اعتیاد در کنگره 60 داشته باشیم.

این مثلث بیان می‌کند که جسم، روان و جهان‌بینی فرد بیمار در اثر استفاده مکرر از مواد مخدر از تعادل طبیعی خود خارج‌شده و سیستم‌های شبه افیونی جسم یا سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن و نوروترانسمیترها از چرخه حیات خود خارج‌شده‌اند و همین مسئله سبب بی‌تعادلی در جسم بیمار و نهایتاً روان و جهان‌بینی او گردیده است.

حال شما تصور نمایید آیا شخصی که نیاز شدید جسمی، فکری و روانی به مصرف مواد مخدر دارد را بدون در نظر گرفتن این نیاز بخواهیم روشی برای ترک یا درمان این بیماری ارائه دهیم و بگوییم شخص بیمار بایستی اراده داشته باشد و دیگر مصرف نکند!

یا اینکه متادون درمانی را در پیش بگیریم و روزبه‌روز مصرف را بالا ببریم تا شخص مجدداً به مصرف روی نیاورد! چراکه متادون یک داروی نگه‌دارنده تلقی می‌شود و قادر به بازسازی سیستم‌های درونی شخص بیمار نیست و نقطه تحمل فرد را نسبت به مواد مخدر مصرفی‌اش بالا خواهد برد و پس از قطع متادون شخص برای برطرف نمودن نیازش بایستی مواد بیشتری را مصرف نماید تا نسبتاً به حالت عادی گذشته دست یابد! درنتیجه نمی‌توانیم از متادون به‌عنوان داروی درمان استفاده نمائی‌ام بلکه باید در کاهش آسیب و مهار مصرف‌کنندگان مورداستفاده قرار دهیم.

و یا با تزریق نالوکسان گیرنده‌های عصبی را مسدود و بلوکه نمائی‌ام تا شخص اگر مواد مخدر مصرف کرد لذتی از آن نبرد و جسم دیگر پذیرش مرفین را نداشته باشد. با الواقع مگر مواد مخدر در این مقطع برای مصرف‌کننده سم تلقی می‌شود که بخواهیم با نالوکسان و نالتروکسین شخص را سم‌زدایی نمائی‌ام؟

و یا شخص مصرف‌کننده را صرفاً بیمار روانی بدانیم و بخواهیم با انواع و اقسام قرص‌های اعصاب و آرام‌بخش‌ها نیاز جسمی و فکری و روانی بیمار را برطرف نمائی‌ام که نتیجه‌ای جز چند مواده شدن بیمار نخواهد داشت.

به‌هرحال امروزه روش‌های بسیاری برای ترک اعتیاد در دنیا مرسوم است که نمی‌خواهیم همه این روش‌ها را مردود بدانیم ولی می‌خواهیم یک نگاه کلی به درمان بیماری داشته باشیم و به یک حقیقتی رسیده و متدی را ارائه دهیم که شخص پس از درمان هیچ‌گونه نیازی به مصرف مواد مخدر نداشته باشد و مثل انسان‌های سالم و عادی، بدون مصرف قرص‌های خواب‌آور، خواب راحتی داشته باشد و در رشته‌های ورزشی متعددی فعالیت نماید و ازنقطه‌نظر جسم، روان و جهان‌بینی به تعادل و آرامش رسیده باشد.

قطعاً همه این‌ها با روش درمانی دی اس تی امکان‌پذیر خواهد بود روشی که حداقل 10 ماه برای درمان این بیماری زمان در نظر گرفته که شخص در طول این زمان با استفاده از شربت اپیوم تینکچر که سالم‌ترین، طبیعی‌ترین و باراندمان ترین داروی درمان است می‌تواند سیستم‌های ازکارافتاده‌اش را بازسازی نماید چراکه شربت تریاک دارای ترکیبات و آلکالوئیدهایی اعم از مرفین، کدئین، نارسئین، پاپاورین و ... و مجموعه‌ای از آرام‌بخش‌ها و نشاط ‌آور ها و ضدافسردگی‌ها می‌باشد که اگر در قالب درمانی صحیحی استفاده شود قادر به بازسازی بالای 90 درصد سیستم‌های شبه افیونی و درون‌ریز بیمار خواهد بود که در کنار این‌ها شخص بیمار در طول زمان تعیین‌شده با استفاده از آموزش‌های مربوطه که در قالب نوشتارها، کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، سی‌دی‌ها و متون آموزشی می‌تواند به تفکری سالم دست یابد تا بتواند در آرامش زندگی کند نه اینکه زور بزند تازنده بماند و از همه دنیا شاکی باشد.

نهایتاً از بنیان‌گذار متد DST جناب آقای مهندس حسین دژاکام سپاسگزاریم که با روشن نمودن صورت‌مسئله اعتیاد توانستند گره‌های کور اعتیاد را بگشایند و جان هزاران هزار مصرف‌کننده مواد مخدر را که خواهان رهایی از دام اعتیاد بوده و هستند را احیا نمایند. 


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره 60 , DST , جهانبینی , تعادل , ارامش ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

کارگاه آموزش جهان بینی کنگره60؛ رابطه یادگیری و معرکه گیری

موضوع :دستور جلسات هفتگی

وقتی زبان انسان از سخن گفتن منطقی و عقلایی و حرف حساب کم می آورد، معرکه گیری آغاز می شود... کارگاه آموزش جهان بینی کنگره60؛ رابطه یادگیری و معرکه گیری + فایل صوتی بسم الله الرحمن الرحیم جلسه گذشته اولین جلسه از دوره پنجاه و چهارم سری کارگاه‌های آموزش جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه رابطه یادگیری و معرکه گیری ( نق زدن حاشیه ) و نگهبانی و استادی آقای مهندس دژاکام و دبیری مسافر علیرضا در تاریخ چهارشنبه 94/09/04 رأس ساعت 14:30 آغاز به کار نمود.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , معرکه گیری , یادگیری , اموزش ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی دوم

موضوع : دستور جلسات هفتگی

موضوع این است که هر وادی که مطرح می کنیم، یک فلسفه دارد. چون وادی 1 تا 4، فقط محدوده تفکر را به ما نشان میدهد، با تفکر، ساختارها آغاز می شود، بدون تفکر، آنچه هست رو به زوال می رود. حالا این ساختارها به درد می خورد یا نمی خورد؟ کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی دوم به نام خدا سیزدهمین جلسه از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من ، با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر سلوا در تاریخ 97/8/2 راس ساعت 9:45 آغاز به کار نمود.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , وادی دوم , اعتیاد , وبلاگ ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ D.SAP

موضوع : دستورجلسات هفتگی

D-sap ؛ دارای املاح و ویتامین های فراوانی است که خودش باعث می شود که یکسری از بیماری ها درست شود. اصلاً چطور شد که ما این D-sap را درست کردیم؟ کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ D.SAP بسمه تعالی جلسه دوازدهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه D-sap در روز چهارشنبه مورخ 97/7/25 با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 9:45 آغاز به کار نمود.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , دی سپ , تعادل , ارامش درونی ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛

فرمان‌برداری تا فرماندهی موضوع :دستور جلسات هفتگی

شما نمی توانید در سیستم هستی در جایگاهی قرار بگیرید که فرمانبردار نباشید. فقط خداوند است که بالادست ندارد، همه ی آحاد هستی، زیر دست هستند. کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ فرمان‌برداری تا فرماندهی بسمه تعالی جلسه یازدهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه از فرمانبرداری تا فرماندهی در روز چهارشنبه 97/7/18 با استادی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 09:40 آغاز به کار نمود.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستور جلسات , جلسات هفتگی , فرمان بردار , فرماندهی ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

دستور جلسه این هفته:سیستم ایکس(x)

موضوع :دستورجلسات هفتگی

سخنان مهندس: سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. امیدوارم حال شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب هست. امیدوارم تعطیلات به شما خوش گذشته باشد، گرچه تعداد زیادی از بچه ها به مسافرت رفتند، بعضی ها هم نتوانستند به مسافرت بروند. ما باید این کار را انجام بدهیم، چون ما فقط در فروردین و تابستان تعطیلات داریم. یکسری از بچه ها به کشورهای خارج رفته بودند. راهنماها هم به اکثر رهجوهایشان اجازه سفر بدهند، در قدیم تفکرات فرق داشت، ما به رهجو اجازه سفر نمی دادیم، ولی الآن اگر راهنما صلاح دانست که شرایط مناسب است، می تواند اجازه سفر بدهد. ولی یک موقع است که یک رهجو تازه سفر را شروع کرده است، آنموقع است که اجازه مسافرت نمی دهد. تمام خانواده ها باید یاد بگیرند، در طول سال، پس اندازی داشته باشند و برای مسافرت استفاده کنند. اوضاع به طور کلی مرتب و منظم است. الآن هزینه ها زیاد شده است و باید خودمان را برای لژیون مالی آماده کنیم و افراد را آماده لژیون مالی کنیم.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , سیستم , ایکس , اعتیاد ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛

وادی اول  موضوع : کارگاه های آموزشی کنگره 60

ما با تفکر در ذهن خودمان، نقشه آینده را می کشیم، اینکه در آینده چه اتفاقی برای ما می خواهد بیفتند، برعهده ماست. اکثر جمعیت کشور با این دغدغه هایی که در کشور بوجود آمده است، سوء استفاده می کنند. شما یک قلم را احتکار می کنید، در عوض بایستی 100قلم خریداری کنید... کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی اول جلسه نهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه وادی اول و تأثیر آن روی من، در روز چهارشنبه 97/07/04 با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 9:50 آغاز به کار نمود.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , وادی اول , تفکر , وبلاگ ,
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

دستور جلسه این هفته: صورت مسئله اعتیاد

موضوع : دستور جلسات هفتگي

اگر بخواهیم به صورت ساده از صورت مسئله اعتیاد بگویم ، ابتدا به ساکن بایستی صورت مسئله ، یا صورت سوالات مطروحه در این زمینه را تشریح کنیم. چرا مسئله؟ دستور جلسه این هفته: صورت مسئله اعتیاد شروع سال تحصیلی جدید را به تمامی اعضای کنگره 60 و دانش پژوهان ، تبریک و تهنیت عرض می نماییم .با احتساب دو هفته تعطیلات نوروزی ، کنگره 60 برای 50 هفته سال ، 50 دستور جلسه مدون دارد که همه ساله لیست آن در اختیار نمایندگی ها و اعضای کنگره قرار می گیرد و بر اساس آن ، هر هفته پیرامون موضوع خاصی گفت و شنود و تبادل نظر صورت میگیرد. این موضوعات به گونه ای تنظیم و تدوین شده است که اطلاعات و یا بخش عمده ای از نیاز یک مصرف کننده مواد مخدر به علم و دانش اعتیاد و درمان آن ، که به واسطه آن میتواند به رهایی برسد را ، تامین می نماید. در سال جدید که از چهارشنبه 26 شهریور آغاز شد ، در اولین هفته صورت مسئله اعتیاد مورد بررسی قرار می گیرد.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره60 , دستورجلسه , صورت مسئله , اعتیاد , وبلاگ ,
تاریخ : پنج شنبه 10 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

موضوع : دستور جلسات هفتگی کنگره 60 دستور جلسات هفتگی و سراسری کنگره 60 نیمه دوم سال 1397

ردیف: 1   

تاریخ :  97/06/28

عنوان :  مسئله اعتیاد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 2

تاریخ: 97/7/4

عنوان:  وادی اول وتاثیر آن روی من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 3

تاریخ: 97/7/11

عنوان:  سیستم ایکس 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 4

تاریخ: 97/7/18

عنوان:از فرمانبرداری تا فرماندهی 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 5

تاریخ: 97/7/25

عنوان:  D.sap

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 6

تاریخ: 97/8/2

عنوان:  وادی دوم و تاثیر آن روی من

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 7

تاریخ: 97/8/9

عنوان:  رابطه یادگیری و معرکه گیری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 8

تاریخ: 97/8/16

عنوان:  DST و تجربه من از سایر روش ها

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 9

تاریخ: 97/8/23

عنوان:  گلریزون(لژیون مالی)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 10

تاریخ: 97/8/30

عنوان:  وادی سوم و تاثیر آن روی من

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 11

تاریخ: 97/9/7

عنوان:  نقش سی دی ها در آموزش

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 12

تاریخ: 97/9/14

عنوان:  بنیان کنگره 60

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 13

تاریخ: 97/9/21

عنوان:  وادی چهارم و تاثیرآن روی من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 14

تاریخ: 79/9/28

عنوان:  هفته همسفر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 15

تاریخ: 97/10/5

عنوان:  جهانبینی در ورزش

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 16

تاریخ: 97/10/12

عنوان:  کمک من به کنگره و کمک کنگره به من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 17

تاریخ: 97/10/19

عنوان:  ازدواج

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 18

تاریخ: 97/10/26

عنوان:  وادی پنجم و تاثیر آن روی من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 19

تاریخ: 97/11/3

عنوان:  سم زدایی یا سم نزدایی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 20

تاریخ: 97/11/10

عنوان:  OT

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 21

تاریخ: 97/11/17

عنوان:  وادی ششم و تاثیر آن روی من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 22

تاریخ: 97/11/24

عنوان:  وظایف راهنما و رهجو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 23

تاریخ: 97/12/1

عنوان:  درختکاری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 24

تاریخ: 97/12/8

عنوان:  هفته دیده بان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 25

تاریخ: 97/12/15

عنوان:  وادی هفتم و تاثیر آن روی من

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ردیف: 26

تاریخ: 97/12/22

عنوان:  از تعطیلات چگونه استفاده کنیم

 


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: سایت , وبلاگ , دستورجلسات , ردیف , تاریخ ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید